Haber Merkezi – Kamışlo'da düzenlenen 2. Fotoğraf Festivali başarıyla sona erdi. Onlarca sanatçı ve aydının katıldığı festivalde, 150 fotoğraf sergilendi. "En İyi Fotoğraf" ödülüne layık görülen Kürt fotoğrafçı Rodî Tehlo, yaşamı, kültürü ve bölgenin çok kültürlü yapısını objektifiyle belgelemeyi sürdürüyor.
Festival, Suriye Fotoğrafçılar Birliği tarafından düzenlendi. Etkinlikte fotoğraf sanatı ile bölgenin özgün kültürü bir araya geldi.
150 fotoğraf sergilendi
Festivalin ev sahipliğini Mihemed Şêxo Kültür ve Sanat Merkezi yaptı.
Festival kapsamında 150 farklı fotoğraf ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Her fotoğraf, bölgenin yaşamını, emeğini ve doğasını anlatan farklı bir hikâyeyi yansıttı.
Çok sayıda gazeteci ve sanatseverin katıldığı festivalde "En İyi Fotoğraf" ödülleri de sahiplerini buldu.
Büyük ödül, Mûsa Telasî ile Kamışlolu fotoğrafçı Rodî Tehlo'ya verildi.
Mühendislikten fotoğraf sanatına
Rodî Tehlo'nun hikâyesi dikkat çekiyor. Kendisi petrokimya mühendisi olmasına rağmen, sanata olan ilgisi ve güçlü gözlem yeteneği onu fotoğrafçılığa yöneltti.
Rodî Tehlo, Rûdaw'a konuşarak kendi hikâyesini anlattı.
Tehlo, 2008 yılında Humus Üniversitesi'nde eğitim gördüğü dönemde fotoğrafçılık yeteneğini keşfettiğini söyledi.
2020 yılında Baxoz Savaşı'nın ardından ise bu işi profesyonel olarak yapmaya başladığını ifade etti.
Tarihe tanıklık eden fotoğraflar
Rodî Tehlo, dört özel fotoğrafıyla "En İyi Fotoğraf" ödülünü kazandı.
Bu fotoğraflardan biri, festival ziyaretçilerinin en fazla ilgisini çekti. Fotoğraf, dört kez zorla göç ettirilmiş Efrinli bir çocuğu konu alıyordu.
Diğer üç fotoğraf ise Kürt folkloru ve geleneksel Kürt kıyafetlerini yansıtıyordu.
Tehlo, çalışmalarında özellikle orta yaşlı ve yaşlı insanların portrelerine ağırlık verdiğini söyledi.
Rûdaw'ın Nûroj bültenine konuk olan Tehlo, "Yaşlı insanların fotoğraflarını çekmeyi seviyorum. Çünkü onların yüzlerinde yaşamın zorlukları, kıyafetlerinde ise kültürümüzün özgünlüğü ve derinliği görülüyor" dedi.
Rodî Tehlo, kamerasıyla yalnızca Kürtleri değil, bölgenin mozaiğini oluşturan Arapları, Süryanileri, Asurileri, Ermenileri ve Êzidî Kürtleri de belgelediğini belirtti.
Kamışlo'dan Avrupa ve Birleşik Arap Emirlikleri'ne
Kürt fotoğrafçı bugüne kadar eserlerini Moskova, Berlin, Köln ve St. Petersburg gibi kentlerde düzenlenen uluslararası sergilerde sergiledi.
Ayrıca memleketi Kamışlo'da da iki kişisel sergi açtı.
Rodî Tehlo şimdi de eserlerini İsviçre'de sergilemek için hazırlık yaptığını söyledi.
Öte yandan Birleşik Arap Emirlikleri'nde düzenlenen uluslararası "Muhammed Bin Raşid El Mektum" fotoğraf yarışmasına da iki siyah-beyaz fotoğrafıyla katıldı.
Tehlo, gelecekteki en büyük hedefinin ise Şengal'e gitmek olduğunu belirterek, "Şengal'in hikâyesini objektifim aracılığıyla dünyaya anlatmak istiyorum" ifadelerini kullandı.



