Bağdat (Rûdaw) - Irak Petrol Bakanı Basim Muhammed Abbadi, ülkede faaliyet gösteren uluslararası petrol şirketlerine Batı Irak'taki gaz sahalarına yatırım yapma çağrısında bulunarak, "Sizler yalnızca müteahhit değil, Irak'ın ortaklarısınız" dedi.
Bağdat'ta dün (24 Haziran 2026), Irak Petrol Bakanı Basim Muhammed Abbadi'nin katılımıyla Uluslararası Petrol Şirketleri Forumu düzenlendi. Forumda, Irak'ın enerji sektöründeki hedefleri ve yabancı yatırımcıların ülkedeki konumu masaya yatırıldı.
Irak Petrol Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre Bakan Abbadi toplantıda, ülkedeki petrol ve gaz sahalarının geliştirilmesinde rol alan şirketlerle sürekli iletişim halinde olmanın önemine değindi. Abbadi, bu toplantıların temel amacının "sektördeki engelleri aşmak, üretimi artıracak adımları hızlandırmak ve petrolün kalitesini yükseltmek" olduğunu ifade etti.
"Yolsuzluktan uzak, şeffaf bir strateji izliyoruz"
Hükümetin enerji politikalarına da değinen Abbadi, Ali Falih Zeydi başbakanlığındaki kabinenin enerji sektöründe yeni bir yol haritası çizdiğini söyledi.
Bakan Abbadi, "Hükümetimiz her türlü yolsuzluktan uzak bir yaklaşımla; üretimi artırmayı, yatırımcılar için uygun bir zemin hazırlamayı, petrol altyapısını geliştirmeyi ve tam şeffaflığı temel alan yeni bir strateji belirlemiştir" ifadelerini kullandı.
Iraklı gençlere istihdam ve ihale uyarısı
Forumda petrol projelerinin yerlileştirilmesi konusu da gündeme geldi. Abbadi, imzalanan sözleşmelerin 26. maddesine atıfta bulunarak şu talepleri sıraladı:
Yerli istihdam
Petrol projelerindeki operasyonların büyük çoğunluğunun Iraklılar tarafından yönetilebilmesi için yerel personelin ve Iraklı gençlerin eğitilmesi.
İhalelerin gözden geçirilmesi
Irak Başbakanı'nın talimatı doğrultusunda, yüksek maliyetli ve bütçe yoran ihalelerin yeniden değerlendirilmesi.
Mali istihkaklar
Yabancı şirketlerin hak ediş ve ödemelerini doğrudan Irak Milli Petrol Pazarlama Şirketi (SOMO) üzerinden tahsil etmeleri.


.jpg&w=3840&q=75)
