Erbil (Rûdaw) - İmam Hüseyin’in şehadetinin yıl dönümü olan Aşure Günü dolayısıyla Kerbela’da tarihi bir yoğunluk yaşanıyor. Şehir nüfusu, özellikle İran’dan gelen 3 milyon ziyaretçiyle birlikte 5 milyona yaklaştı.
Irak'ın Kerbela şehri, her yıl olduğu gibi bu yıl da Aşure törenleri kapsamında milyonlarca ziyaretçiyi ağırlıyor.
Resmi olmayan verilere göre, törenlere katılanların sayısı 5 milyonu aşarken, şehrin altyapısı bu devasa kitleyi ağırlamak için tam kapasiteyle çalışıyor.
Nüfus üç katına çıktı
Normal dönemde 1.7 milyon nüfusa sahip olan Kerbela, Aşure vesilesiyle nüfusunu üçe katladı. Ziyaretçilerin en büyük kısmını komşu ülke İran’dan gelenler oluşturuyor. Birçok İranlı aile, bu kutsal yolculuğu Necef’ten Kerbela’ya günlerce yürüyerek tamamlıyor.
Hem matem hem vefa
Kerbela sokaklarında yankılanan mersiyeler ve düzenlenen matem törenleri, Şii dünyası için sadece tarihi bir olayı anmak değil, aynı zamanda İmam Hüseyin’in öğretilerine bağlılığı tazelemek anlamına geliyor.
Ziyaretçiler, Kerbela’nın her karışının ziyaretçilerle dolduğunu, boş yer bulmanın imkansız hale geldiğini belirtiyor.
Cenaze töreni için erken dönüş
Bu yılki törenlerin dikkat çeken bir diğer noktası ise, bazı İranlı ziyaretçilerin törenlerin hemen ardından ülkelerine dönme planı yapması. Ziyaretçiler, İran'da vefat eden liderlerinin cenaze merasimine yetişmek için programlarını hızlandırdıklarını ifade ediyorlar.


.webp&w=3840&q=75)