Erbil (Rûdaw) - Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), İran ile ABD arasında varılan yeni mutabakatın ardından bölgede tansiyonu düşürecek adımların atılması çağrısında bulundu.
BAE Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayed Al Nahyan, İranlı mevkidaşı ile yaptığı görüşmede, bölgesel istikrar için anlaşma maddelerine tam uyumun şart olduğunu vurguladı.
Diplomatik trafik: Tahran’dan Abu Dabi’ye telefon
Bugün gerçekleşen görüşmede, BAE Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayed Al Nahyan, İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi’den gelen telefon çağrısını kabul etti.
Görüşmenin odağında, Washington ve Tahran yönetimleri arasında imzalanan son mutabakat zaptı ve bu gelişmenin bölge siyasetine yansımaları yer aldı.
"Düşmanca eylemler derhal durdurulmalı"
BAE hükümeti tarafından yapılan resmi açıklamaya göre Al Nahyan, mevkidaşına anlaşmanın hayati önemini hatırlattı.
BAE’li Bakan, "Bölgedeki tüm düşmanca eylemlerin derhal ve kapsamlı bir şekilde durdurulması, devletlerin egemenliğine saygı gösterilmesi ve iyi komşuluk ilkelerinin korunması için bu anlaşmanın hükümlerine eksiksiz bağlılık gösterilmelidir" dedi.
Hürmüz Boğazı ve deniz güvenliği vurgusu
Görüşmede küresel ticaretin can damarı olan enerji yollarının güvenliği de geniş yer buldu. Al Nahyan, uluslararası deniz hukuku çerçevesinde seyrüsefer özgürlüğünün korunması gerektiğini belirterek, özellikle Hürmüz Boğazı üzerinden gemi geçişlerinin hiçbir engel olmaksızın sürdürülmesinin önemine dikkat çekti.
"Tek yol ciddi diplomasi"
Bölgedeki krizlerin çözümü için askeri tırmanış yerine diyaloğa işaret eden Al Nahyan, ciddi diplomasinin ve sorumlu bir dilin tüm tarafların çıkarına olduğunu ifade etti.
BAE’li Bakan, devam eden müzakere süreçlerinin bölge halklarının refah ve huzur beklentilerini karşılayacak kalıcı bir güvenliğe dönüşmesini temenni ettiklerini dile getirdi.



