Erbil (Rûdaw) - Bahreyn, bugün sabah erken saatlerde İran’a ait insansız hava araçları (İHA) ile topraklarının hedef alındığını duyurdu. Saldırı, bölgede ABD ve İran arasındaki ateşkes çabalarının çöktüğüne dair endişeleri artırdı.
Bahreyn: Egemenliğimiz ihlal edildi
Bahreyn resmi haber ajansı üzerinden bir açıklama yayımlayan Dışişleri Bakanlığı, bugün sabah gerçekleşen saldırıyı "egemenliğin açık bir ihlali" olarak nitelendirdi.
Tahran yönetimini sert bir dille kınayan bakanlık, İran’ı bölgeye "kaos ihraç etmekle" ve uluslararası barış çabalarını sabote etmekle suçladı.
Açıklamada, "Bölgesel ve uluslararası tüm girişimlerin sükuneti sağlama yolunda olduğu bir dönemde İran’ın bu saldırgan tutumu, barışın önündeki en büyük engelin Tahran olduğunu bir kez daha kanıtlamıştır" ifadelerine yer verildi.
ABD ve İran arasındaki mutabakat zaptı rafta
Söz konusu İHA saldırısı, ABD ve İran’ın kısa süre önce imzaladıkları ve Ortadoğu’daki savaşı sona erdirmeyi amaçlayan "Mutabakat Zaptı" sonrası doğrudan birbirlerini hedef almalarının ardından geldi.
Washington’ın İran topraklarındaki bazı noktaları vurmasının ardından Tahran, Körfez’deki ABD üslerine misilleme saldırıları başlattığını duyurmuştu.
Devrim Muhafızları: Daha kapsamlı yanıt veririz
İran devlet televizyonuna konuşan Devrim Muhafızları yetkilileri, ABD'nin son operasyonlarına yanıt olarak Körfez bölgesindeki Amerikan mevzilerini vurduklarını teyit etti.
Yapılan açıklamada, "Eğer topraklarımıza ve çıkarlarımıza yönelik saldırılar tekrarlanırsa, yanıtımız çok daha geniş kapsamlı ve şiddetli olacaktır" denilerek Washington yönetimi uyarıldı.
Bölge savaşın eşiğinde
Gözlemciler, 2025 yılı başında sağlanan diplomatik ilerlemelerin ardından gelen bu karşılıklı saldırıların, bölgeyi yeniden geniş çaplı bir çatışma riskine soktuğunu belirtiyor.



