Ankara (Rûdaw) - Kürdistan’da yaşanan deprem sonrası Türkiye’nin Kürdistan Bölgesi’ne yardım ulaştırması, referandum sürecinde gerilen Ankara-Erbil ilişkilerinin yeniden normalleşmeye başladığı yorumlarını beraberinde getirdi.
Doğu ve Güney Kürdistan’ı vuran deprem sonrası Türkiye, Kürdistan Bölgesi Hükümeti ve Irak’tan talep gelmesini beklemekden AFAD ekipleri ile yardımlar gönderdi. Türkiye’nin bu adımla, Kürdistan Bölgesi’yle olan ilişkilerini düzeltmek istediği belirtiliyor.
Eski Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener, Ankara-Erbil ilişkilerinin düzelme yoluna girdiğini, iyi ilişkilerin iki tarafın da çıkarına olduğunu söylüyor.
Rûdaw’a konuşan Şener, “Bu ortamlar bir taraftan da araya giren kırgınlıkların aşılmasına da vesile oluyor. Yani her sıkıntının arkasından bir kolaylığın olabileceğini biliyoruz. Kuran-ı Kerim’de de öyle buyruluyor. Her zorluktan sonra bir kolaylık vardır diye. Dolayısıyla bu sıkıntılı ortam, Türkiye’yle ilişkilerin eski düzeyine, hatta eski düzeyin de üzerinde bir yakınlaşmaya yol açacağını umut ediyorum. İnşallah birlikte iyi gelişmeler izleyeceğiz” dedi.
Ortadoğu’yu yakından takip eden uzmanlar, Türkiye her ne kadar Bağdat’la yakınlaşmış olsa da Kürdistan Bölgesi’nin Türkiye için çok önemli olduğunu söylüyor.
Ortadoğu Stratejik Araştırmalar Merkezi (ORSAM) Uzmanı Bilgay Duman, “Türkiye şu an Bağdat tarafında duruyor daha çok ama Türkiye’nin Erbil’le de geçmişten gelen ilişkileri var. Türkiye’nin Erbil’i bu süreçte tamamen gözardı etmesi mümkün değil. Böyle olursa Bağdat da Türkiye’nin hoşuna pek gitmeyecek adımlar atabilir. Türkiye bunu da istemeyecektir” değerlendirmesinde bulundu.
25 Eylül’de yapılan bağımsızlık referandumu sonrası Türkiye, Kürdistan Bölgesi’ne yönelik uçak seferlerini durdurmuştu. Taraflar arasında bozulan ilişkilerin eski seviyesine gelmesi için zamana ihtiyaç olduğu belirtilior ama normalleşme sürecinin başladığı da ifade ediliyor.


.jpg&w=3840&q=75)
