Haber Merkezi - Maraş merkezli 6 Şubat depremlerinde büyük yıkım yaşayan Hatay'da, isim benzerliği nedeniyle sistemsel bir hata mağduru olan Ahmet Artan, yaklaşık üç buçuk yıldır resmî kayıtlarda yaşadığını kabul ettirmeye çalışıyor.
Hatay'ın Narlıca Mahallesi'nde yaşayan 39 yaşındaki Artan, depreme evinin üçüncü katında yakalandığını ve yaklaşık yarım saat süren çalışmanın ardından enkazdan sağ çıkarıldığını anlattı.
Ancak depremde yaşamını yitiren, kendisiyle aynı ad ve soyadı taşıyan, babasının adı da aynı olan başka bir kişinin bilgileri nedeniyle sistemde yanlışlıkla "ölü" olarak kaydedildi.
Birçok kurumdaki kayıtlar zaman içinde düzeltilse de Sağlık Bakanlığı sisteminde hâlâ "Kişi ölüdür, işlem yapılamaz" uyarısıyla karşılaştığını belirten Artan, bu nedenle sağlık hizmetlerinden yararlanamadığını söyledi.
"Öldüğümü kazadan sonra öğrendim"
İhlas Haber Ajansı’nda (İHA) yer alan habere göre Artan, sistemde öldüğünü depremden sonra yaşadığı bir trafik kazasının ardından öğrendiğini belirterek şunları söyledi:
"Depremden sonra arama kurtarma çalışmalarında görev alıyordum. Sahra hastanesinin önünde aracıma ambulans çarptı. Polis geldiğinde bana 'Bu aracın mirasçıları gelebilir mi?' diye sordu. Aracın sahibi olduğumu söyleyince sistemde Ahmet Artan'ın ölü göründüğünü söylediler. O an sistemde öldüğümü öğrenmiş oldum."
Olayın ardından e-Devlet'e giriş yapamadığını, PTT'de de "Kişi ölüdür, işlem yapılamaz" uyarısıyla karşılaştığını anlatan Artan, savcılık aracılığıyla yaptığı başvurular sonucunda yaklaşık iki ay içinde birçok kurumdaki kaydın düzeltildiğini ifade etti.
Geçen yıla kadar bankacılık işlemlerini de gerçekleştiremediğini belirten Artan, "Kredi kartı kullanamıyor, banka hesabı açamıyordum. Bunlar düzeldi ancak Sağlık Bakanlığı sisteminde hâlâ ölü görünüyorum" dedi.
Ehliyetini yenileyemiyor
Sürücü belgesinin süresinin dolduğunu ancak gerekli sağlık raporunu alamadığı için ehliyetini yenileyemediğini söyleyen Artan, hiçbir aile hekiminin sistem nedeniyle işlem yapamadığını dile getirdi.
Bir sağlık kuruluşuna gittiğinde doktorun kendisini tanımasına rağmen ekranda yine "Kişi ölüdür, işlem yapılamaz" uyarısının çıktığını aktaran Artan, yaşadığı mağduriyetin artık günlük yaşamını etkilediğini ifade etti.
"Herkes yaşadığımı biliyor, sistem bilmiyor"
Yaşadığını tüm Türkiye'nin bildiğini söyleyen Artan, sistemin ise bunu hâlâ kabul etmediğini belirterek şöyle konuştu:
"Bütün dünya benim yaşadığımı biliyor ama sistem bir türlü bunu kabullenemiyor. Hâlâ 'Kişi ölüdür, işlem yapılamaz' uyarısı çıkıyor. Arkadaşlarım bana artık 'yaşayan ölü' diye takılıyor."
İsim benzerliği yaşadığı kişiye Allah'tan rahmet dileyen Artan, aynı isim ve aynı baba adına sahip olmalarının bu hataya neden olduğunu düşündüğünü söyledi.
Tek isteğinin sistemdeki yanlış kaydın düzeltilmesi olduğunu belirten Artan, herkes gibi hastanelerden, aile sağlığı merkezlerinden ve diğer kamu hizmetlerinden sorunsuz şekilde yararlanmak istediğini ifade etti.



