Haber Merkezi - Uganda ve Kongo sınırındaki milli parklarda, ölümcül Ebola virüsünün gorillere bulaşmasını önlemek amacıyla olağanüstü önlemler başlatıldı. Genetik yapısı insanla yüzde 98 benzerlik gösteren gorillerin, virüsü insanlardan kapma riski büyük bir endişe yaratıyor.
Uganda ve Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nde yeniden tırmanışa geçen Ebola virüsü, sadece insanları değil, bölgenin en değerli yaban hayatı unsurlarından olan gorilleri de tehdit ediyor. İki ülke sınırındaki ormanlık alanlarda, turistlerin ve yerel halkın virüsü gorillere bulaştırmaması için sıkı denetimler uygulanıyor.
“Gorillere bulaştığı an hızla öldürüyor”
Veteriner hekim ve goril koruma uzmanı Dr. Gladys Kalema, durumun hassasiyetine dikkat çekerek şunları söyledi:
“Ebola’nın insanlar ve yaban hayatı arasında karşılıklı yayılabileceği çok kritik bir aşamadayız. Neyse ki şu ana kadar bu bölgedeki gorillerde virüse rastlanmadı. Ancak goriller bu virüse karşı çok savunmasız; bulaştığı anda onları çok kısa sürede öldürüyor.”
Resmi verilere göre, son 30 yıl içerisinde Afrika genelinde yaklaşık 5 bin goril Ebola virüsü nedeniyle hayatını kaybetti.
Termometre ve akıllı telefonlarla takip
Uganda Yaban Hayatı Kurumu İcra Direktörü James Musinguzi, salgın nedeniyle turist sayısında ciddi bir düşüş yaşandığını belirtti.
Musinguzi, “Salgın nedeniyle parklar sakinleşti. Bu süreçte uluslararası kuruluşlar bize koruyucu ekipman ve sağlık izleme araçları sağlıyor. Personelimize ateş ölçer, koruyucu kıyafet ve akıllı telefonlar dağıttık. Amacımız, herhangi bir belirtiyi anında tespit edip hayvanları enfekte kişilerden uzak tutmak” dedi.
Vaka sayısı önceki yılların üç katı
Bu yıl Uganda ve Kongo’da şimdiye kadar 1.000’den fazla onaylanmış vaka ve 204 can kaybı kaydedildi.
Uzmanlar, bu rakamların geçmiş yıllardaki salgınların üç katına ulaştığını belirterek, yaban hayatını korumanın bölge ekosistemi ve turizm geleceği için hayati önemde olduğunu vurguluyor.


