Erbil (Rûdaw) – Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, ülkesinin nükleer ve savunma kapasitesini daha hızlı güçlendireceğini belirterek, ulusal savunmanın geliştirilmesi için yeni ve kapsamlı planların uygulanacağını açıkladı. Kim ayrıca Japonya'nın "savaş devletine dönüştüğünü" ve ABD ile Güney Kore'nin Kore Yarımadası'ndaki gerilimi artırdığını savundu.
İşçi Partisi toplantısında nükleer silah vurgusu
Resmi Kore Merkezi Haber Ajansı (KCNA)'nın haberine göre, iktidardaki Kore İşçi Partisi Merkez Komitesi Genel Kurul Toplantısı 20-22 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi.
Toplantının ardından konuşan Kim Jong-un, parti ve devletin değişmeyen tutumunun ulusal savunma kapasitesini daha hızlı şekilde güçlendirmek olduğunu belirterek, ülkenin nükleer caydırıcılığının korunmasının gerekliliğini vurguladı.
Kim, savunma alanında "daha kapsamlı, yenilikçi ve cesaret verici planların" hızlandırılmış biçimde hayata geçirileceğini ifade etti.
“Dünya yeni aşırı milliyetçilik dalgasına tanık oluyor”
KCNA'nın yayımladığı konuşma metninde Kim, dünyada yeni bir aşırı milliyetçilik dalgasının yükseldiğini savundu.
Kim, "Önce Amerika" yaklaşımı, Siyonizm, Ukrayna'daki neo-Nazizm ve Japon militarizmini bu eğilimin örnekleri arasında gösterdi.
Ayrıca ABD'nin Ortadoğu'daki savaş politikalarını ve Washington'un Güney Kore ile askeri iş birliğini de sert sözlerle eleştirdi.
Japonya'ya: “Savaş devletine dönüştü”
Kim Jong-un, Japonya'yı "Asya'da yenilmiş bir ülke" olarak nitelendirerek, Tokyo yönetiminin mevcut uluslararası koşulları askeri güç olma yolundaki kısıtlamalardan kurtulmak için fırsata çevirdiğini ileri sürdü.
"Japonya, mevcut rahatsız edici koşulları askeri güç olma yolundaki tüm kısıtlamalardan kurtulmak için bir fırsat olarak görüyor ve açıkça bir savaş devletine dönüşmüş durumda."
Kim, bu durumun uluslararası toplumda ciddi endişelere yol açtığını da savundu.
ABD ve Güney Kore'ye suçlama
Kuzey Kore lideri, ABD ve Güney Kore'nin ortak askeri tatbikatlar ve casusluk faaliyetleriyle Kore Yarımadası'ndaki durumu daha da kötüleştirdiğini öne sürdü.
Kim, Washington'un "ayrım gözetmeyen ve keyfi uygulamalarının" müttefiklerini de tehlikeli bir yola sürüklediğini iddia ederek, Kuzey Kore'nin artan güvenlik tehditlerine karşı savunma kapasitesini daha da güçlendireceğini söyledi.



