Haber Merkezi - NATO Genel Sekreteri Mark Rutte, İran'ın nükleer silah edinmesinin tüm dünya için tehdit oluşturacağını belirterek, "İran hiçbir şekilde nükleer silah kapasitesine sahip olmamalı" dedi.
ABD Başkanı Donald Trump ile Beyaz Saray'da gerçekleştirdiği görüşmenin ardından gazetecilere açıklamalarda bulunan Rutte, görüşmede Ankara'da yapılacak NATO Zirvesi ile Avrupa ülkeleri ve Kanada'nın savunma harcamalarının artırılmasına ilişkin konuların ele alındığını söyledi.
"NATO ülkeleri ortak tutum benimsiyor"
NATO üyelerinin İran'ın nükleer silaha sahip olmaması konusunda ortak bir tutum benimsediğini vurgulayan Rutte, İran'ın nükleer silah edinmesinin küresel güvenlik açısından ciddi bir tehdit oluşturacağını savundu.
Rutte, "İran hiçbir şekilde nükleer silah kapasitesine sahip olmamalı" ifadelerini kullandı.
İspanya ile savunma harcamaları konusunda görüş ayrılığı
Rutte, ABD Başkanı Donald Trump'ın NATO'ya bağlılığını sürdürdüğünü ve müttefik ülkelerin savunma harcamalarını artırmasını beklediğini dile getirdi.
İspanya'nın NATO'nun belirlediği savunma hedeflerine bağlı olduğunu ifade eden Rutte, Madrid yönetiminin bu hedeflere savunma harcamalarını gayrisafi yurt içi hasılanın yüzde 2,2'sine çıkararak ulaşabileceğini öne sürdüğünü aktardı.
Kendisinin bu değerlendirmeye katılmadığını belirten Rutte, NATO'nun hedeflerinin karşılanabilmesi için daha yüksek düzeyde savunma harcaması gerektiğini düşündüğünü söyledi.
Rutte, İspanya ile bu konudaki görüş ayrılığının geçen yıldan bu yana değişmediğini de sözlerine ekledi.



