Haber Merkezi - Kuzey Kore lideri Kim Jong Un, Güney Kore sınırına yönelik saldırı kapasitesini artırma talimatı vererek bir dizi stratejik silah testini bizzat yönetti. Testler, Kore Savaşı'nın başlamasının yıl dönümüne denk gelirken, Pyongyang bunun "öldürücü ve yıkıcı saldırı gücü" oluşturma hedefinin parçası olduğunu açıkladı.
Kuzey Kore devlet medyası, 26 Haziran 2026 Cuma günü Kim Jong Un'un taktik balistik füze için geliştirilen "özel görev" savaş başlığının da aralarında bulunduğu yeni nesil silah sistemlerinin denemelerini denetlediğini duyurdu.

Kim Jong Un, testler sırasında yaptığı açıklamada, ülkesinin savunma politikasının amacının, "hiçbir düşmanın karşı karşıya gelmeye cesaret edemeyeceği öldürücü ve yıkıcı bir saldırı kabiliyeti inşa etmek" olduğunu söyledi.
Güney Kore ve ABD'ye mesaj
Kuzey Kore'nin resmi haber ajansına göre testlerde şu silah sistemleri kullanıldı:
"Menzili yaklaşık 90 kilometreye ulaşan geliştirilmiş 240 milimetrelik çok namlulu roketatar sistemi, Havaalanları, limanlar ve enerji tesisleri gibi stratejik hedefleri vurmak amacıyla tasarlanan "özel görev" savaş başlıklı taktik balistik füze, Uzun menzilli mühimmat kullanan 155 milimetrelik kundağı motorlu obüs."

Kim Jong Un, bu denemelerin ülkesinin Güney Kore sınırındaki ateş gücünün önemli ölçüde geliştiğini gösterdiğini belirterek, olası hedefler arasında Güney Kore'deki ABD askeri üslerinin de bulunduğunu ima etti.
Güney Kore'deki Kuzey Kore uzmanlarından Yang Moo-jin ise testlerin, "Güney Kore'nin başkent bölgesine yönelik açık bir güç gösterisi" niteliği taşıdığını değerlendirdi.
"Mutlak hassasiyet" hedefi
Pyongyang yönetimi, silah programında "mutlak hassasiyet" seviyesine ulaşmayı hedeflediğini vurguluyor.
Söz konusu denemeler, Kuzey Kore'nin yaklaşık 5 bin tonluk ilk yeni nesil destroyeri Choe Hyon'u kısa süre önce resmen hizmete almasının ardından gerçekleştirildi. Uzmanlar, Pyongyang'ın hem deniz hem de füze kapasitesini eş zamanlı olarak güçlendirmeye çalıştığını belirtiyor.

Nükleer kapasiteyi genişletme kararlılığı
Kim Jong Un, 2019 yılında ABD Başkanı Donald Trump ile yürütülen nükleer müzakerelerin başarısızlıkla sonuçlanmasının ardından nükleer ve konvansiyonel askeri kapasitenin genişletilmesi yönündeki politikasını sürdürüyor.
Kuzey Kore lideri, Washington'un ülkesinin nükleer silahlarını tamamen bırakması yönündeki talebinden vazgeçmediği sürece yeniden müzakere masasına dönmeyeceklerini daha önce de birçok kez dile getirmişti.
Uluslararası gözlemciler ise Pyongyang'ın son silah denemelerinin, hem ABD'nin bölgedeki askeri varlığına hem de Güney Kore ile yürütülen ortak tatbikatlara karşı caydırıcılık mesajı taşıdığı değerlendirmesinde bulunuyor. Ayrıca bu testlerin, Kore Yarımadası'nda gerilimin yeniden tırmanabileceğine ilişkin endişeleri artırdığı ifade ediliyor.



