Erbil (Rûdaw) - ABD’nin yaptırımları askıya alma kararının ardından İran’dan jet açıklama geldi. Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, İsviçre’deki müzakerelerde nükleer programla ilgili yeni bir taahhütte bulunulmadığını açıkladı.
ABD Hazine Bakanlığı’nın İran petrolüne yönelik yaptırımları 60 günlüğüne askıya aldığını duyurmasının ardından, İran kanadından görüşmelerin içeriğine ilişkin açıklama geldi.
Tahran yönetimi, İsviçre’de yürütülen diplomatik trafik kapsamında nükleer dosyanın müzakere edilmediğini ifade etti.
"Mevcut işbirliği sürecek, yeni söz yok"
İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile olan ilişkilerin devam ettiğini doğruladı ancak bu sürecin sınırlarını çizdi.
Bekayi, "İran ile UAEA arasındaki işbirliği; Meclis kararları ve Ulusal Yüksek Güvenlik Konseyi’nin belirlediği mevcut stratejiler doğrultusunda yürütülmektedir" diyerek, nükleer denetimler konusunda geri adım atılmadığı mesajını verdi.
18 saatlik görüşmede nükleer dosya açılmadı
İran resmi medyasına konuşan ve müzakerelerin içeriğine hakim olan üst düzey yetkililer, İsviçre’de gerçekleşen 18 saatlik yoğun görüşme maratonunda nükleer dosyanın gündeme gelmediğini iddia etti.
Nükleer görüşmeler için "13. madde" şartı
İran ile ABD arasındaki savaşı sona erdirmeyi hedefleyen "İslamabad Mutabakat Zaptı" kapsamında nükleer müzakerelerin başlaması için bir ön şartın bulunduğu hatırlatıldı. Tahran yönetimi, nükleer konularda masaya oturulabilmesi için öncelikle mutabakatın 13. maddesinin tam olarak uygulanması gerektiğini savunuyor.



