Kerkük (Rûdaw) - Kerkük’te 67 bini aşkın Şii, Aşure Günü dolayısıyla düzenlenen anma törenlerine katılarak İmam Hüseyin’in şehit edilişinin yasını tuttu.
Kerkük’ün iki ilçesi, üç nahiyesi ve dört mahallesinde bir araya gelen Feyli Kürtler, Araplar ve Şii Türkmenler, gözyaşları ve ağıtlar eşliğinde sine vurdu. Kerkük Şii Vakfı'nın verilerine göre, geçmiş yıllardan farklı olarak bu yıl Aşure törenlerine katılan Kürtlerin ve Şiilerin sayısında belirgin bir artış yaşandı.
"Saddam döneminde merasimleri evde yapardık"
Geçmişteki baskı dönemlerini hatırlatan Feyli Kürt İmad Hidayet, eski dönemlerde ibadetlerini özgürce yerine getiremediklerini belirterek şunları söyledi:
"Saddam döneminde kendi sloganlarımızı atamıyorduk. Herise (Aşure) yemeği yaptığımızda gelip içine toprak atarlardı. Sine vuramazdık. Dualarımızı evde korku ve titreyiş içinde okurduk. Bu merasimleri sadece evlerimizin içinde yapabiliyorduk."
Aşure törenlerine katılarak Şiilerin acısını paylaşan öğretmen Nesrin Abdullah ise, "Bu gerçekten çok büyük bir acı. İmam Hüseyin'in şehit edilişi asla unutulamaz. Bu yüzden biz de Şiilerle bir aradayız, acılarını paylaşıyoruz ve sonsuza kadar da bu yası onlarla birlikte tutmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
"Artık yüzlerce matem kafilemiz var"
Sabahın erken saatlerinden itibaren elindeki zincirle kendine vuran engelli vatandaş Selman Baki de geçmiş yıllarda şimdiki gibi serbestçe yas tutma özgürlüklerinin olmadığını dile getirdi. Baki, "20-25 yıl önce böyle matem kafilelerimiz ve Hüseyniyelerimiz yoktu. Bu özgürlüğe sahip değildik. Şimdi çok şükür nereden nerelere geldik; artık yüzlerce kafilemiz var" diye konuştu.
Şii nüfusu ve etkinliği artıyor
Güvenlik güçleri ve kent yönetimindeki etkinliklerinin artmasını Kerkük'teki Şii nüfusunun çoğalmasına bağlayan Şiiler, bu yükselişin devam ettiğini ifade ediyor.
Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Mukteda es-Sadr'ın Kerkük Temsilcisi Şeyh Fazıl Sağıri, "Tarih boyunca zalimler ne kadar baskı kurmuş olsalar da İmam Hüseyin'in yolundan gidenler karşısında yok olup gittiler. Yıllar süren baskılara rağmen İmam Hüseyin'in bayrağı hep dalgalandı. Küfür ve aşırılık yanlıları onu indirmeye çalışsa da, o bayrak hep yüksekte kaldı ve daha da yükselecek" dedi.
Öte yandan, son 10 yıl içerisinde Kerkük'teki Şiilerin kentte üç yeni mahalle, İmam Cafer-i Sadık Üniversitesi, iki enstitü ve 13 yeni Hüseyniye inşa ettiği bildirildi.


