Erbil (Rûdaw) - Irak Uyuşturucuyla Mücadele Genel Müdürlüğü, Necef vilayetinde bir şüphelinin uyuşturucu madde yutması sonucu yaşamını yitirdiğini duyurdu.
Film senaryolarını aratmayan olay, zanlının uyuşturucu etkisinde olduğu şüphesiyle hastaneye gitmesi ve ardından polisin devreye girmesiyle başladı.
Polisten gizlemek için midesini "zehir deposuna" çevirdi
Yetkililerden yapılan açıklamaya göre, 25 Haziran’da Necef Eğitim Hastanesi’ne gelen bir şahsın uyuşturucu kullandığından şüphelenildi.
Yapılan testlerin pozitif çıkması üzerine gözaltına alınan şüpheli, sorgusunda korkunç gerçeği itiraf etti. Zanlı, polisin uyuşturucuyu bulmasını engellemek için 40 gram "kristal" tipi uyuşturucuyu dört ayrı poşet içinde yuttuğunu, amacının ise daha sonra bu maddeleri vücudundan çıkarmak olduğunu söyledi.
Hastaneden cezaevine, cezaevinden ölüme
Hâkim kararıyla tutuklanan zanlı, gözaltı merkezindeyken şiddetli mide ve sindirim sancıları çekmeye başladı. Acilen hastaneye kaldırılan şüpheli, ilk müdahalenin ardından doktorların onayıyla tekrar cezaevine gönderildi.
Ancak ertesi gün durumu yeniden ağırlaşan zanlı, ikinci kez hastaneye nakledildiği sırada yolda hayatını kaybetti.
İhmal soruşturması başlatıldı
Müdürlük, olayla ilgili tüm yasal süreçlerin ve tıbbi müdahalelerin mahkeme tutanaklarına geçtiğini belirtti. Öte yandan, zanlının hastaneden cezaevine geri gönderilmesinde veya tıbbi takipte bir ihmal olup olmadığını belirlemek üzere üst düzey bir soruşturma komisyonu kuruldu.
Aile boyu uyuşturucu ticareti
Emniyet verilerine göre, şüphelinin ailesi tam bir suç şebekesi gibi çalışıyor. Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
Babası: Uyuşturucu ticaretinden 8 yıl hapis cezası aldı.
Kardeşi: Müebbet hapis cezasına çarptırıldı.
Amcası: Uluslararası uyuşturucu kaçakçılığı suçundan idam cezasına mahkûm edildi.



